Blogi 2

Halusin valita toiseksi organisaatioksi saman alan organisaation ja pääsyin kahvila Valkoiseen Puuhun. Heillä on mielestäni erittäin mielyttävä ja helposti lähestyttävä tapa päivittää sosiaalista mediaa. Ihania kuvia leivoksista, mutta myös kaikesta muusta. Useissa postauksissa toivotetaan seuraajille ihanaa viikonloppua tai jotain muuta vastaavaa, jonka takia organisaatiosta välittyy helposti lähestyttävä kuva. Olen itse käynyt kyseisessä kahvilassa muutaman kerran ja heidän työntekijät ovat olleet aina erittäin mukavia ja se välittyy myös sosiaaliseen mediaan. 




Toiseksi organisaatioksi valitsin astetta isomman organisaation eli Nokia Arenan. Viime syksynä olin harjoittelussa Tampereen kaupungilla, jonka kautta päädyin tekemään töitä myös Nokia Arenan kanssa. Järjestimme siellä tapahtuman nimeltä Areenan Joulu ja olin vastuussa tapahtuman sosiaalisesta mediasta. Nokia Arena päivittää sosiaalista mediaa erittäin aktiivisesti ja julkaisee usein myös stooreja esimerkiksi instagramissa. Visuaalinen ilme on siisti ja yhdenmukainen. Kaikki olennainen informaatio on selkeästi saatavilla ja lisätietoja voi aina lukea nettisivuilta. Tykkään siitä, että jossain kuvissa on itsessään jo lyhyt teksti niin feediä katsellessa pystyy jo lukemaa osan postauksista. Tuntuu, että heillä on selkeä suunnitelma mitä sosiaaliseen mediaan julkaistaan ja miten, eikä ihme, onhan se sen verran iso organisaatio. 



Mielestäni Sweet Vaasa voisi ottaa näistä molemmista organisaatioista mallia, jotta visuaalinen ilme olisi selkeä ja yhteinäinen, mutta itse yritys helposti lähestyttävä. Kuviin voisi lisätä lyhyitä tekstejä, jotta seuraajat tietäisivät jo heti, mistä missäkin julkaisussa on kysymys. 

 



Kommentit