Blogi 3

Sosiaalinen media voi olla oikein tehokas keino markkinoida ja viestiä, mutta sitä tulee käyttää oikein. Kannattaa siis miettiä, mikä kanava on paras mihinkin käyttötarkoitukseen. Tekstisisältö saattaa toimia paremmin Facebookissa kuin taas esimerkiksi Instagramissa. Instagram on oiva kanava juuri visuaalisen sisällön jakamiseen ja sinne on helppo jakaa kuvia ja videoita. Kuvien ja videoiden olisi hyvä olla laadukkaita. Näyttävä ja selkeä profiili on miellyttävä myös seuraajien silmään. 

Sosiaalista mediaa voisi ajatella yrityksen käyntikorttina. Se minkälaisen kuvan seuraaja saa yrityksen sosiaalisen median perusteella luo heille jo jonkinlaisen ennakkokäsityksen ja mielikuvan. On siis hyvä miettiä jo etukäteen mitä haluaa viestiä ja miten. 






Coco Events järjestää valmennus- ja koulutustapahtumia yhdessä eri alojen ammattilaisten kanssa. Itse törmäsin yritykseen ensimmäisen kerran, kun ostin liput Henri Ruosteen ratsastusklinikalle ja huomasin heti, että heillä oli kauniin pelkistetty visuaalinen ilme heidän sosiaalisessa mediassa. Ei välttämättä kovin monipuolinen, mutta yhdenmukainen ja selkeä mistä itse ainakin pidän.






Toiseksi yritykseksi valitsin suomalaisen lentoyhtiön Finnairin. Heidän visuaalisessa ilmeessä on vähän samaa kuin Coco Eventsin ilmeessä. Se on selkeä, siisti ja yhdenmukainen. Finnairin visuaalinen ilme on vielä astetta monipuolisempi ja huomaa, että se on ammattilaisten suunnittelema. 




Molempien Instagram feedissä on myös käytetty silloin tällöin tekstipätkiä, jolloin jo feediä selatessa käy ilmi mitä kyseisessä postauksessa käydään läpi. Kunhan tekstiä ei ole liikaa tai joka kuvassa, tämä tuo kivan lisän visuaaliseen ilmeeseen. 





Kommentit